karate, sunset, fight
karate, sunset, fight
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Dobrze odżywiony organizm chroni człowieka przed bakteriami czy wirusami, a także pomaga w łagodniejszym „ przejściu” choroby. Nasz organizm potrzebuje stałego dostarczania makroskładników, witamin oraz soli mineralnych aby układ odpornościowy prawidłowo funkcjonował..

Poniżej składniki na jakie szczególnie trzeba zwrócić uwagę w trosce o odporność:

  • Antyoksydanty ( przede wszystkim witamina A, C oraz E)

– Witamina C ( papryka, jarmuż, natka pietruszki, pomarańcze, kiwi)

– Witamina A ( marchew, ser, jaja)

Spowalniają procesy starzenia, zapobiegają chorobom, a także neutralizują nadmiar wolnych rodników.

  • Probiotyki ( są niezbędne aby zachować prawidłową mikrobiotę jelitową, która ma bardzo ważny wpływ na nasz układ odpornościowy).

– Kiszonki – Dzięki nim tworzą się korzystne dla nas bakterie jelitowe. Zachęcam do spożywania kapusty kiszonej. Uwaga! Nie mylić kiszonej z kwaszoną. Kapusta kwaszona nie została poddana fermentacji mlekowej i nie zawiera cennych bakterii.

– Fermentowane produkty mleczne ( jogurt, kefir, maślanka -> oczywiście najlepiej niesłodzone, bez dodatku zbędnych składników)

  • Czarny bez ma działanie przeciwwirusowe oraz przeciwbakteryjne.
  • Kurkuma działa przeciwzapalnie, a także przyspiesza regenerację.
  • Miód działa przeciwdrobnoustrojowo i przeciwzapalnie.
  • Czosnek działa grzybobójczo oraz bakteriobójczo. Ponadto zmniejsza stan zapalny, a także ułatwia odkrztuszanie.
  • Imbir ma działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne.
  • Witamina D3 w okresie jesienno – zimowym wskazana jest suplementacja!

Chciałbyś post o czymś szczególnym?

Wyślij nam maila z propozycją tematu na następny wpis

Podziel się postem ze swoimi znajomymi!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin